Σάββατο, Φεβρουαρίου 04, 2006

Ο θάνατος δεν έχει ηλικία

Πρόσφατα πέθανε ο παππούς της κολλητής μου. Ο παππούς Νικόλας είχε ζήσει ογδοήκοντα και πέντε χρόνια, ως επί το πλείστον γεμάτα και ευτυχισμένα. Τον αγαπούσα πολύ, για μένα ήταν ο παππούς ποτέ δεν γνώρισα σαν παιδί. Πήγα στην κηδεία και γενικότερα πέρασα το υπόλοιπο της ημέρας στο σπίτι της κολλητής.
Άκουγα τους τεθλιμμένους συγγενείς που παρέλασαν να τη συλλυπούνται, να λένε διάφορα λόγια της παρηγοριάς και να σχολιάζουν το πένθιμο γεγονός. Τοπ ατάκα της ημέρας ήταν το "νέος ήταν". (Πως!!!???)
Το κλασικό αυτό "νέος ήταν" το είχα ακούσει και όταν είχε πεθάνει ο πατέρας μου (σημειωτέον πέθανε στα 72). Τότε μου είχε φανεί κάπως υπερβολικό αλλά τώρα μου φάνηκε φαιδρό.
Για στάσου λίγο ρε φίλε... δηλαδή πόσο νομίζεις ότι ζει ο μέσος Έλληνας;
75 - 80 χρόνια; Κάπου εκεί είναι ο μέσος όρος. Πότε θα τον πεις γέρο;
Ή μήπως νομίζεις ότι στα πενήντα είναι κανείς απλά ώριμος και στα εξήντα με εβδομήντα απλά μεσήλιξ;
Χα, δηλαδή εγώ στα τριάντα έξι μου είμαι στην πρώτη νεότητα; Σιγά μη βγάλω και ακμή! Μακάρι να φτάσουμε τα χρόνια τους και να έχουμε την υγεία μας και την ελευθερία μας.
Ο θάνατος όμως δεν έχει ηλικία. Δεν υπάρχει το "too young to die". Πως θα μπορούσε αφού κάθε μέρα πεθαίνουν χιλιάδες μικρά παιδιά και μωρά.
Άντε ξεκολλάτε... που θα μου πείτε ότι ήταν νέος ο παππούς, που τα τελευταία χρόνια ήταν επικίνδυνο για την υγεία του και το κλάσιμο(μετά συγχωρήσεως) ακόμα.
Ήταν ένας γλυκύτατος σοφός παππούλης όμως που έλεγε ότι, όλες οι ηλικίες είναι όμορφες και καμιά δεν είναι καλύτερη από την άλλη, αρκεί να τις ζεις έχοντας πάντα κατά νου ότι ο θάνατος μπορεί να έρθει και αύριο.

1 Comments:

Blogger thegypsy said...

Σωστά τα έλεγε ο παππούς.
Αυτό που ξέρω, πάντως, ότι στην κηδεία του δικού μου παππού, ήθελα να σηκώθω και να τους αρχίσω όλους στα κατακέφαλα. Συγγενείς σαν αυτούς που λες κι εσύ, που οι άνθρωποι απο καλό είχαν έρθει να συλλυπηθούν αλλά δεν νομίζω ότι κανείς ένιωθε τον βαθμό του πένθους και λύπης μου για να μπορούσε να "συλλυπηθεί" κιόλας. Τυπικότητες...
Τέλος πάντων, εκτός απο ηλικία ο θάνατος για μένα δεν έχει και τρόπο να τον ξεπεράσει κανείς...

15/2/06 06:46  

Δημοσίευση σχολίου

Links to this post:

Δημιουργία Συνδέσμου

<< Home